راهکارهای نوین برای افزایش فروش2023-07-09
23 راز بازاریابی و راهکارهای نوین افزایش فروش کالا و خدمات
آیا آنها دوست دارند قبل از هر کس دیگری با محصولات جدید آشنا شوند یا ترجیح می دهند با خرید خود تخفیف بگیرند؟ یکی از محبوب ترین امتیازات برای وفاداری مشتری، ارسال رایگان در فروش آنلاین است. یکی از راه های ایجاد یک قیف، اعلام پیشنهاد در یک پلت فرم رسانه های اجتماعی یا کمپین تبلیغاتی پولی است. هنگامی که شخص آدرس ایمیل خود را ارائه می دهد، شاید از طریق یک پاپ آپ در صفحه فرود در وب سایت شما، در قیف قرار می گیرد. میتوانید یک کمپین ایمیل خودکار ایجاد کنید که پیشنهاد را شیرین کند و کسبوکار شما را تا زمانی که فروش کامل کند، در ذهن نگه میدارد. هنگامی که ایده یک مشتری خوشحال را به دست آوردید، می توانید مستقیماً با تمام تلاش های بازاریابی و جستجوی فروش خود با آنها صحبت کنید.
محتوای وبلاگ، مقالات تخصصی و ویدیوهای آموزشی از جمله روشهای بازاریابی محتوایی محسوب میشوند. در دنیای پویای تجارت امروز، افزایش فروش نه تنها یک هدف مطلوب، بلکه یک ضرورت برای بقا و رشد هر کسب و کاری است. چه یک شرکت نوپا باشید و چه یک سازمان جا افتاده، همواره باید به دنبال راههای نوآورانه و موثر برای جذب مشتریان بیشتر و تبدیل آنها به خریداران وفادار باشید. افزایش فروش نه تنها به معنای درآمد بیشتر است، بلکه به تقویت برند، گسترش سهم بازار و تضمین پایداری کسب و کار در بلندمدت نیز کمک میکند. صرف نظر از نوع محصول شما، هزینه حمل و ارسال ممکن است به فروش آنلاین شما آسیب جدی وارد سازد! اجرای تبلیغات بازاریابی با محوریت ارسال رایگان میتواند نقش کلیدی در افزایش فروش کسبوکارتان داشته باشد.
همه این راهکارها به کسب و کارها کمک میکنند تا رضایت مشتریان را افزایش دهند و به رشد و پیشرفت دائمی دست یابند. در خدمات آفلاین هم ایجاد چنین تجربهای در بسیاری از اوقات میتواند موثر باشد. اگر هم خدمات خاصی ارائه نمیکنید و یک فروشگاه، مثلا سوپرمارکت دارید، باید از روشهای دیگری سعی کنید اعتماد مشتریانتان را جلب کنید. مثلا در اولین خریدشان یک تخفیف قابل توجه در نظر بگیرید تا ترغیب شوند به جای رقبا، این بار به سراغ شما بیایند.
این کار باعث میشود که محتوای شما به دست افرادی برسد که به آن نیاز دارند. بهبود جایگاه سایت در موتورهای جستجو به اعتبار شما افزوده و به جذب مشتریان جدید کمک میکند. برای دستیابی به رتبههای بالا در گوگل، باید محتوای مرتبط تولید کنید و از لینکهای معتبر بهرهمند شوید.
مهمترین مسئله برای داشتن فروش مناسب در فروشگاههای آنلاین داشتن وب سایتی است که استفاده از آن برای کاربران راحت است و محتوای مناسب در جای مناسب کاربران را راهنمایی میکند. علاوه بر آن همانطور که در مقاله گفته شد، بهینه سازی وب سایت برای کاربران موبایل، اهمیت زیادی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید بخشهای مختلف مقاله را با دقت بیشتری مطالعه کنید.
دقت کنید که فقط قیمت کمتر باعث ایجاد مزیت رقابتی و فروش بیشتر در مغازه یا فروشگاه اینترنتی شما نمیشه. فروش احساسی یعنی ایجاد ارتباطی عمیق و انسانمحور با مشتریان، بر پایه نیازها و احساسات آنها. در این نوع فروش، فروشندگان باید قادر باشند که احساسات مشتریان را درک کرده و با استفاده از آنها تصمیم خرید را تحت تأثیر قرار دهند.
در کل، ترکیبی از فناوریهای نوین، شخصیسازی، بهبود فرآیندها، و تمرکز بر تجربه مشتری میتوانداز جمله بهترین راه ها و استراتژی های افزایش فروش برای سال 2024 باشد. در ادامه، به بررسی 10 راه مهم و کاربردی برای افزایش فروش میپردازیم. هر یک از این روشها را به تفصیل شرح داده و راهکارهای عملی برای پیادهسازی آنها ارائه خواهیم داد. وقتی مطمئن شدید درک روشنی از مشتری ایدهآلتان دارید، نقاط درد و خواستههایش را پیدا کنید. محصول شما چه مشکلی را حل میکند؟ چطور به نقاط درد مشتری کمک میکنید؟ اتخاذ سیاست و طرز فکر کمک بجای فروش، افزایش فروش را نیز به همراه خواهد داشت.
برای القای این حس، گاهی نیاز به فرایند و برنامه ریزی های پیچیده ای نیست. در موارد پیشین اشاره شد که هماهنگ سازی بخش های مختلف سازمان چه تاثیری در این زمینه دارد. زمینه سازی این امر نیز با استفاده از پایگاه داده نرم افزار CRM تان و گزارش های آن بسیار تسهیل می شود.
برای اینکه مدیر بتواند استراتژی درستی در این خصوص اتخاذ کند، نیاز به ابزار درست نیز دارد. CRM پارس ویتایگر یک ابزار قدرتمند برای مدیریت فروش و بازاریابی است که با بهرهگیری از ویژگیهای مختلف و قابلیت سفارشیسازی، به فروش، بازاریابی و مدیریت شما کمک خواهد نمود. اگر محصول یا سرویس شما حتی بینقص و عالی ولی مشابه رقبا باشد، راه سختی برای فروش پیش روی شما خواهد بود. اما ارایه یک ارزش بیهمتا متناسب با نیاز مشتریان، نشان از ارزشگذاری شما بر نیاز مشتریان دارد. مجددا، شما می توانید فیلد هایی با پاسخ های از پیش تعیین شده برای معیارهای مد نظر خود در سیستم ایجاد کنید، تا امکان گزارش گیری نیز داشته باشید. قیف فروش در واقع مثل نقشهای عمل میکند که سفر مشتری را از ابتدا تا انتها به شما نشان میدهد.
بیش از کسبوکار با اعتماد به دوباره2,427,107,998,722 تومان بیشتر فروختهاند. برای ارتباط بیشتر و اطلاع از تمام نکات برای فروش بیشتر می توانید با تیم راه مدیران در ارتباط باشید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... استراتژیهای هوشمند بیدینگ مثل رانندگی با خودروی دندهاتومات کار را خیلی راحت میکنند؛ ولی ممکن است آن قدر بید را...
فراهم کردن دوره آزمایشی در سرویسهای آنلاین، یکی از روشهای رایج و البته موفق جذب مشتریهای جدید است. اگر به رستوران بروید، احتمال اینکه غذایی با قیمت متوسط در مقایسه با بقیه را از منو انتخاب کنید، بسیار بیشتر از سایر گزینههای ارزان یا گران است. در فروشگاه، بیشتر محصولات سه اندازعه متفاوت دارند که بیشتر ما اندازه متوسط با قیمت متعادل را انتخاب میکنیم.
در چنین شرایطی، کسبوکارهایی که در زمینۀ فروش تخت فعالیت میکنند، میتوانند کانالی بسیار مناسب برای ارسال مشتری به سمت شما باشند. با تغییر عادات مردم، چگونگی تهیۀ یک محصول یا خدمت هم دچار تغییر شده است. حالا، افراد بسیاری پیش از خرید، به جستوجو در گوگل و دیگر موتورهای جستوجو روی میآورند.
البته پیشنهاد میکنم برای اینکه بهترین نتیجه را از تبلیغات پیامکی داشته باشید با همکاران ما در پشتیبانی تماس حاصل نمایید . ما کنارتان خواهیم بود تا بهترین بازدهی را از تبلیغات پیامکی دریافت کنید. کلمه ی رایگان جذابیت زیادی برای خریدار دارد و استفاده از این کلمه در تبلیغات ، شما را در چشم مشتری متمایز میکند. بیشتر مشاغل ارسال رایگان در محدوده دارند پس چرا شما این کار را نکنید؟ از رقبایتان عقب نمانید. در انواع روش های تبلیغاتی چاپ تراکت هم میتواند گزینه ی مناسبی باشد و شما را برای رساندن به جامعه ی هدف راحت تر می کند.
انواع نرم افزار پشتیبانی آنلاین وجود دارند که میتوانند در این زمینه کمک کنند؛ اما افزونه ایوکام با ارائه بیشترین امکانات میتواند تجربه بهتری را برای شما فراهم کند. این سیستم نه تنها امکان تماس و تماس تصویری را برای مشتریان فراهم میآورد، بلکه تعامل را نیز به سطح بالاتری میرساند. با پاسخگویی سریع به سوالات مشتریان و ایجاد تجربیات مثبت، میتوانید آنها را ترغیب کنید تا برند شما را به دیگران معرفی کنند. این نوع تبلیغ، یکی از موثرترین روشها برای جذب بیشتر مشتریان جدید است.
این تکنیک به شناسایی نیازهای عمیق مشتری پرداخته و راهحلهای مختصی را ارائه میدهد. این رویکرد به کسب و کارها کمک میکند تا با مشتریان خود ارتباطی نزدیک برقرار کنند و درک بهتری از چالشهای آنها داشته باشند. بسیاری از این استراتژیها و فعالیتها در سالهای گذشته میتوانست فروشی بسیار زیاد ایجاد کند. با این حال در سالهای گذشته با رقابتیتر شدن بازار و اجرای بسیاری از استراتژیها لازمهی کسب و کارهاست و کیفیت آنها میتواند موفقیت شما را رقم بزند. برای دقت در این زمینه بهتر از فناوریهای روز مانند هوش مصنوعی، کلان داده و یادگیری عمیق را فراموش نکنید.
با استفاده از نقشهبرداری حرارتی و ابزارهایی مانند Hotjar میتوانید وبسایت خود را برای افزایش فروش بهینه کنید. هیت مپ به شما این امکان را میدهد تا از نحوه رفتار کاربر اطلاعات بیشتری کسب کنید و بفمید که کدام صفحات شما درگیری بیشتری برای او ایجاد کرده است. شما می توانید با خرید سامانه پیامکی بهین پیام از امکانات فوق العاده آن در ارسال پیامک هدفمند و نمایندگی پیام صوتی برای افزایش فروش استفاده کنید و نتیجه خوبی برای افزایش درآمد بدست آورید.
برنامه های پیشنهادی روابط عمومی موفق + تکنیک ها، اصول و استراتژی
از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال گرفته تا بهبود تجربه مشتری و تقویت ارتباطات با مشتریان، هر یک از این راهکارها میتواند نقش بسزایی در افزایش فروش ایفا کند. افزایش فروش یکی از چالشهای مهم هر کسب و کار است که با استفاده از راهکارها و استراتژیهای مناسب قابل دستیابی است. در این مقاله، بیش از 20 پلن افزایش فروش کسب و کارها مورد بررسی قرار گرفت.
شما همچنین میتوانید نظرات مشتریان را جمعآوری و در قالب یک پست یا استوری در اینستاگرام منتشر کنید. از دیگر راهها هم میتوان به مصاحبه با مشتریان قبلی و انتشار آن در شبکههای اجتماعی، وبسایت و آپارات اشاره کرد. این کار را میتوانید در دنیای آنلاین با کمک سرویسهای همکاری در فروش انجام دهید.
این موضوع باعث شده مدیران کسبوکارهای مختلف تصور کنند که این تنها راه افزایش فروش و موفقیت است. برای مثال، اگر شما گل فروش هستید، باید کلمات کلیدی مرتبط مانند “گل رز” را هدف بگیرید تا سایت شما در نتایج جستجو برای این عبارت در صدر قرار گیرد. با جذب بازدیدکنندگان بیشتر، فرصت دارید که آن ها را به مشتریان دائمی تبدیل کنید. در این مسیر، رعایت نکاتی چون استفاده از محتوای ارزشمند، تصاویر و ویدئوهای مرتبط، سرعت بارگذاری بالا و ایجاد دسترسی آسان به بخش های مختلف سایت، ضروری است.
بنابراین، برای بقا و رشد، کسب و کارها نیاز دارند تا استراتژیهای موثری برای افزایش فروش خود تعیین و اجرا کنند. اولین گام برای پیگیری مشتریان و وفادار کردن آنها، ثبت شماره مشتریان است. کسب و کارهای حضوری میتوانند با استفاده از دستگاه ثبت شماره مشتری، شمارههای تماس مشتریان خود را ذخیره کنند و جدیدترین خبرهای کسب و کار خود را به آنها اطلاع دهند. با دستگاه ثبت شماره مشتری میتوان برای مشتریان پیامک ارسال کرد، جدیدترین تخفیفها و محصولات را به آنها اعلام کرد و در صورت جابجایی محل کسب و کار، آدرس جدید را به آنها اطلاع داد.
نظر شما
بر اساس پژوهشها، بهتر است بین 2 تا 4 گزینه از یک محصول را هنگام فروش به مشتری معرفی کنید تا بتواند از بین آنها انتخاب کند. معرفی کمتر از 2 گزینه، به مشتری حس محدودیت میدهد و باعث ضعف در تصمیمگیری او میشود و بیش از 4 گزینه هم مشتری را سردرگم میکند و او را در دام فلج تصمیمگیری میاندازد. فرهنگ اعتماد، تاثیر چشمگیری بر موفقیت و بهرهوری تیمهای مختلف سازمان شما خواهد داشت. اگر کارکنان شما به یکدیگر اعتماد داشتهباشند، با انرژی بیشتری سر کارشان حاضر میشوند، تعامل بهتری با سایر کارمندان دارند و نرخ ترک آنها کمتر است.
در غیر این صورت، ممکن است بهرهوری لازم را از زمانتان نبرید و انجام کارها بیش از آنچه لازم است، طول بکشد. احتمالا شما هم متوجه شدهاید که غالبا در بعدازظهر و ساعات پایانی روز، انرژی ذهنی و جسمیمان کمی کاهش پیدا میکند. برای افزایش بهرهوری، بهتر است این ساعت را برای انجام کارهای ساده و تکراری مانند چککردن ایمیلها اختصاص دهیم. پیشتیبانی های بعد از فروش، راهنمایی ها، حل مشکلات احتمالی و… نیز بخشی از تجربه مشتری و جزو وظایف فروشندگی شماست. تجربه مشتری از زمانی آغاز می شود که به فروشگاه شما پا می گذارد تا زمانی که بخواهد فروشگاه شما ترک کند.
{موافقت مشروط پژوهشهای مجلس با تفکیک راه و شهرسازی/ مدیریت شهری به وزارت مسکن داده شود
|}این تخصیص منابع درست میتواند با پتانسیل بسیار بالایی فروش شما را افزایش دهد. این تکنیک شامل پیشنهاد محصولات یا خدمات اضافی به مشتریان پس از خرید اولیه است. با پیشنهاد محصولات مرتبط یا مکمل، میتوانید ارزش سفارش را افزایش دهید و درآمد بیشتری کسب کنید.
- {
- در هر زمینهای که فعالیت داشته باشید، دستکم میتونید چند شغل رو پیدا کنید که شرایط همکاری بین شما و صاحبان اون مشاغل وجود داشته باشه. |}{
- به عنوان مثال، Skinny Mixes از یک تست دستورالعملی بهره میبرد تا بفهمد که مشتریان بالقوه او علاقه به پخت چه غذاهایی دارند. |}{
- نکته اصلی این است که با این روش، مشتریان را با کارایی و ارزش خدماتی که ارائه میدهید آشنا کنید، نه اینکه بخواهید محصولاتی را که ممکن است هیچگاه مورداستفادهشان قرار نگیرد به آنها بفروشید. |}
- البته که هر فردی مشکلات مخصوص به خودش را دارد؛ اینجا صحبت از مشکل مشترکی است که راهحل آن در اختیار شما است.
- درواقع باید فرقی بین مشتریهای ثابت خود و کسانی که یکبار گذری از شما خرید میکنند و بعد از آن دیگر به سراغتان نمیآیند، ایجاد کنید و این مسئله را جدی بگیرید.
- با نهایی شدن خرید و بعد از جلب اعتماد اونها، کار برای فروش بیشتر، راحتتر میشه.
با انجام این موارد، وبسایت شما به عنوان یک منبع معتبر شناخته خواهد شد که در جذب بیشتر مشتری نیز موثرتر خواهد بود. امروزه بسیاری از مردم برای پیدا کردن خدمات و محصولات نزدیک به خود، به اینترنت مراجعه میکنند. ثبت موقعیت فروشگاه یا خدمات شما در نقشههای آنلاین مانند گوگل میتواند کمک کند تا در جستجوهای محلی بهتر دیده شوید. آمارها نشان میدهند که جستجوهای محلی باعث جذب مشتری و خریدهای واقعی میشوند. بنابراین قرارگیری در این نقشهها برای کسبوکار شما بسیار حیاتی است.
بنابراین، قرار گرفتن در صدر نتایج جستجو می تواند به شما کمک کند تا ترافیک بیشتری جذب کنید و فروش خود را افزایش دهید. برای این کار، باید از استراتژی های سئو و بهینه سازی سایت به درستی استفاده کنید. خبر خوب این است که شما عزیزان می توانید سوالات خود را در زمینه اجرای این راهکارهای نوین افزایش فروش از کارشناس وبسایت سحاب بپرسید و از مشاوره رایگان تلفنی استفاده کنید. فروشنده ای که پشتکار بالایی دارد، رد شدن از سمت مشتری را یک عدم موفقیت در نظر نمیگیرد. یک فروشنده ماهر دید خود را مثبتاندیشانه تغییر میدهد و به سادگی به سمت مشتری بالقوه بعدی خود حرکت میکند.
این پایداری همان چیزی است که باعث میشود فروشندگان به اهداف خود برسند و به طور مداوم در افزایش فروش خود پیشرفت دئاشته باشند. با انجام تحقیقات دقیق درباره نیازها و تمایلات مشتریان و همچنین بررسی رقبا، میتوانید استراتژیهای بازاریابی خود را بهبود بخشید. این تحقیقات میتوانند به شما کمک کنند تا با دقت به نیازهای مشتریان پاسخ دهید و از رقبا پیشی بگیرید. در دنیای امروز که فناوریهایی مانند هوش مصنوعی و اینترنت اشیا پیشرفت چشمگیری داشتهاند، نباید دیگر به ابزارهای قدیمی اکتفا کنید. با توجه به صنعتی که فعالیت میکنید، بهترین و کاربردیترین ابزارها را شناسایی کنید و سپس، آنها را در اختیار اعضای تیمتان قرار دهید. این ابزارها به شما کمک میکنند که کارهای تکراری را سریعتر و با دقت بیشتری تکمیل کنید و بهرهوری تیم را تا حد قابل توجهی افزایش دهید.
آنچه به عنوان “بازارگرمی” یا ارائه فروش شناخته می شد، اکنون از طریق تجربه مشتری رخ می دهد. ورود هوش مصنوعی و دسترسی آنی پشتیبانی به الگوهای فروش سنتی مصداق آن است. اما یقیناً مردم همیشه خرید خواهند کرد و همیشه به فروشنده ای پشت صحنه نیاز دارند که محصول را بفروشد. برای پیدا کردن سرنخهای جدید (Leads) ارتباطات بازایابیتان را حول محور محرکهای بازار و مشتریانتان شکل دهید. به این معنی که در مورد چالشهای کلیدی حوزه کسبوکارتان تحقیقات کیفی انجام دهید و یک راهحل عملی و منحصربهفرد برای مشتریانتان ارایه کنید.
اینجا کلیک کنید